Proč je teď vhodná doba měnit práci?

15.06.2021

V následujícím článku popíšu, proč si myslím, že je nyní vhodná doba změnit práci. Před čtyřmi roky jsem úplně změnil obor a naskočil do financí, a na začátku tohoto roku jsem změnil firmu a rozšířil si tak možnosti. Třeba i Vás to inspiruje ke změně. 😉

FOTOGALERIE

Ve finančním poradenstvím jsou obecně produktově nejslabší měsíce okolo léta. Klienti jezdí na dovolenou a vy také pravděpodobně nebudete výjimkou. V létě má finanční poradce obecně více volného času a to je také jeden z důvodu, proč píšu tento článek.

Když jsem začal pracovat ve financích, tak jsem měl velkou nevýhodu v tom, že když jsem nastupoval, tak se blížil konec roku a to jsou obecně měsíce, kdy běží různé kampaně a banky se snaží splnit plány na poslední chvíli. Takže závratné výsledky kolegů, kteří byli v oboru řadu let a mé, jako nováčka, který je sice měl, ale ani zdaleka se neblížily k těm nejlepším... Velmi motivační. V kombinaci s jinými faktory byly začátky pro mě dost těžké. První point, na který si dávám pozor, aby se u mých nováčků neprojevila stejná depka jako u mě.

Proč si myslím, že je teď vhodná doba se do toho pustit? Ve hře je hned několik faktorů. Do galerie jsem dal několik střípků za poslední půlrok. Změn bylo opravdu hodně. Vezmeme to od začátku.

Končil rok 2020 a s šéfem, říkejme mu třeba Honza, protože se tak jmenuje, jsme odevzdali výsledky, na které jsme byli hrdí, ale věděli jsme o nich, že podle vedení nejsou tím pravým ořechovým a tušili jsme, že následující rok to bude ještě větší psycho plán než ten minulý. V kombinaci s řadou interních faktorů jsme se rozhodli pro změnu. Změnu k lepšímu? Troufnu si tvrdit, že ano.

Zkusme se zamyslet, co se změnilo.

Banky obecně staví svůj plán na objemu úvěrů a získaných depozitech (nových účtů a spoření, prostě peněz). Tyto produkty jsou pro banky klíčové k ziskovosti a růstu, tudíž je na ně v plánu kladen velký důraz, nezájem jestli je klient opravdu potřebuje nebo ne.

Další z důvodů, proč jsou finance skvělá volba je to, že bankovnictví a finanční poradenství nebylo zásadněji ovlivněno našimi politiky v době krize, která proběhla. V některých případech spíše naopak. Například fondy začaly padat (příležitost investovat a "se slevou" a nakoupit více za méně), lidé začali obecně více šetřit a trh s nemovitostmi zapříčinil nebývalý nárůst hypotečních úvěrů.

Vraťme se ale k onomu plánu. Spousta klientů má různé požadavky a pokud je poradce oprávněn zprostředkovávat produkty pouze jedné banky, je velká pravděpodobnost, pokud má klient pod čepicí, že si oběhne i jiné banky, kde obvykle dostane lepší konkurenční nabídku. Pokud to není dlouholetý věrný klient, tak nakonec uteče ke konkurenci a vy s tím nic moc nenaděláte.

A zde se dostáváme k prvnímu obrázku. Nové auto. Tuto investici bylo nutné udělat, protože se měl narodit synátor a díky tomu bychom se nevlezli ve čtyřech i s kočárkem do malého Golfa. Auto jsem nedával, abych se pochlubil, ale kvůli tomu, že mám s ním spojen den, kdy jsem oznámil, že končím s pozicí Obchodní manažer v bance. Byl to velký krok do neznáma. S Honzou jsme oběhli pár kancelářských budou vybrali kanceláře, zaregistrovali se znovu na ČNB, vytiskli znovu všechny certifikáty (některé byly složitější dohledat na odpojeném mailu, díky bohu za zálohy 😀) a mohlo se makat dále.

Proč jsme se rozhodli udělat krok do neznáma? Rozhodnutí neproběhlo ze dne na den. Dlouhodobějším procesem jsme dospěli ke správnému bodu nasranosti a pak se do toho praštilo. Změna vizitek, nový inovativní intranet, spousta srovnávačů, kalkulaček hypoték, vymakané virtuální kongresy, on-line školení kdykoli k dispozici, velmi zkušení kolegové, vlastnictví klientského kmene.... No prostě bomba pro analytického člověka jako jsem já. Byl by to dlouhý výčet plusů. Abych nemluvil jen o pozitivech. Co mě docela štve je papírování, ale to naštěstí z velké části dělá asistentka.

Díky této změně mám více volného času na rodinu, cestování, koníčky, dokonce i přes týden, větší provize a hlavně, klient mi neuteče ke konkurenci, protože konkurenci mám také v nabídce. Klient tudíž vyřídí všechno se mnou a nemusí nikam běhat. Takže výhra jak pro mě, tak pro klienta. Se změnou přišel zároveň i větší objem sjednaných úvěrů, investic a pojistek. Minulý měsíc jsem dokonce udělal osobní rekord v produkci a se zjištěním, že se nejedná o nepřekonatelný limit. 😇 Navíc plán není v kusech uzavřených účtů nebo objemu úvěrů, ale v "Obchodních bodech" a je jedno za co jsou. Tudíž nemusíte každému nutit účet, protože to chce šéf, ale klient to nechce. Proč?!

Pokud jste dočetli až sem, možná také uvažujete o změně a blížíte se správnému bodu nasranosti. Na začátku jsem psal, že teď jsou ty obecně nejslabší měsíce, to pravé ořechové přijde na podzim, tudíž dost času na přípravu před obdobím peaku, ve kterém jsem začínal a díky němuž mi utekla spousta obchodních příležitostí. Finanční poradenství může pomoct i vám srovnat si své finance a mířit k finanční nezávislosti.

Pokud byste se rádi potkali a probrali možnosti spolupráce, ať už aktivně nebo pasivně, nebo nějaké jiné formě spolupráce, můžeme se domluvit na osobním setkání nebo on-line videohovoru a probrat možnosti.

Teď je ten správný moment, není na co čekat! 👍

Ladislav Mácha - Finanční poradce
Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky